24 januari 2011

wallenbergare!

Igår gav jag mig själv en söndagsutmaning och lagade wallenbergare för första gången - vilket fantastiskt namn på en biff, visst? Det var kul och blev en kulinarisk upplevelse, trots att det inte fanns kalvfärs så den fick bestå av nötfärs istället.
Jag älskar synen av ett halvt kilo nötfärs och 3½ dl vispgrädde stavmixas till en rosa köttsockervadd.






Stektes på låg värme ganska länge men på grund av deras absurda storlek fick de vara i ugnen ett tag också.


Och på grund av en vansinnig hunger ansträngde jag mig inte så mycket för att få en vacker bild, men det var himla gorrrt! Gjorde en enkel gräddsås av skyn som blev kvar i pannan och serverade med (gräddigt, smörigt, härligt) potatismos, lingonsylt och sparris! Amazing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar