20 mars 2011

köttbullar köttbullar köttbullar

Vaknade upp med vansinniga köttbullecravings. Herregud så gärna jag ville ha köttbullar. Försökte vänta ut begäret, men förgäves. Jag var tvungen att göra köttbullar. Hade tänkt att helt sonika bara äta köttbullar, men så fick jag en spontan middagsgäst och hon ville ha stuvade makaroner till så då blev det så. Köttbullar och stuvade makaroner.
Blandfärs, ägg, vitlök, riven rödlök (sjukt med rödlök jag vet men jag hade ingen annan & har bara 30:- på kontot okej?), riven parmesan, dijonsenap, skorpmjöl svällt i lika mycket mjölk, salt & peppar! Då ser det såhär härligt smaskigt ut! 


Det blev ett helt kompani med stora köttbullar!
Mums!
Ovanför min spis bor en stackars katt i en kastrull. Ha ha ha!


Såhär vansinnigt gott blev det! Och mina köttbullecravings försvann!

1 kommentar:

  1. i lördags åt du pommes frites med brieost. fan. jag var så sjukt sugen på cheese efter jobbet idag. men jag tänkte på det vi har pratat om. det där rättvisetänket och de multinationella svinen. det fick mig att gå hem och laga grön ärtsoppa istället samtidigt som jag lyssnade på den där låten som du tycker är så bra. "en dag" med tommy nilsson.

    SvaraRadera