06 februari 2011

jag gillar kött

Jag gick från att inte äta kött på elva år till att äta kött nästan varje dag. Jag skäms över det men gillar det på samma gång. När jag pratar om kött brukar jag få något maniskt i blicken, låta fanatisk och säga att jag älskar kött istället för att säga jag gillar kött. Detta för att folk ska tro att jag överdriver, att ingen kan gilla kött så mycket. Men jag överdriver alltså inte. Jag älskar verkligen att äta slaktade djur.


Igår bjöds det på oxbiff, med sedvanliga rotfrukter i ugn och rödvinssås:
Och idag gjorde jag en vansinnigt god köttfärssås som gjorde mig lycklig:

Kött-5-i-topp
1) köttfärs

2) oxfilé
3) ryggbiff
4) bacon
5) kryddig korv

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också kött... jag vill se meeer mat! och bilder från din lägenheten! Puss!

    SvaraRadera
  2. kött, kött, kött. jag röstar för köttfärs. igår stod jag i kön på ica ensam och köpte kött för första gången på 6 år. jag kände mig lite som en mördare. lite som en tjej som gillar kött. när jag kom hem åt jag skinka på mackan. tänkte. stackars lilla gris.

    SvaraRadera